Niniejsza strona korzysta z plików cookie
Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
Niniejsza strona korzysta z plików cookie
Zmień swoja zgodę
Pliki cookie (ciasteczka) to małe pliki tekstowe, które mogą być stosowane przez strony internetowe, aby użytkownicy mogli korzystać ze stron w bardziej sprawny sposób.
Niezbędne
Niezbędne pliki cookie przyczyniają się do użyteczności strony poprzez umożliwianie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie i dostęp do bezpiecznych obszarów strony internetowej. Strona internetowa nie może funkcjonować poprawnie bez tych ciasteczek.
Statystyka
Disabled
Statystyczne pliki cookie pomagają właścicielem stron internetowych zrozumieć, w jaki sposób różni użytkownicy zachowują się na stronie, gromadząc i zgłaszając anonimowe informacje.
Marketing
Disabled
Marketingowe pliki cookie stosowane są w celu śledzenia użytkowników na stronach internetowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej cenne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Preferencje
Disabled
Pliki cookie dotyczące preferencji umożliwiają stronie zapamiętanie informacji, które zmieniają wygląd lub funkcjonowanie strony, np. preferowany język lub region, w którym znajduje się użytkownik.
20.03
PT
19:00
Kup bilet
Data spektaklu
Romuald Krężel
All that I left behind is here
W solo „All that I left behind is here” Romuald Krężel czerpie z własnych doświadczeń osobistych i artystycznych. Artysta powraca do swojego pierwszego spotkania z tańcem – lekcji tańca towarzyskiego, jedynej bezpłatnej formy zajęć ruchowych oferowanej w jego szkole podstawowej. Wykorzystując narzędzia choreograficzne, skupia się na różnych aspektach klasizmu w kontekście sztuk performatywnych. Na nowo ucząc się i krytycznie analizując ruchy, kroki, pozy oraz style tańców towarzyskich – takich jak cha-cha, rumba czy jive – bada własne pochodzenie społeczne i jego związek z obecną praktyką choreograficzną.

Upiorne postacie, postpunkowa muzyka i charakterystyczna estetyka towarzyszą artyście w performatywnym powrocie do przeszłości, którego kulminacją staje się emocjonalna rozmowa z matką o klasie, ciele, pracy, wstydzie i tańcu.

Wyobraź sobie zdjęcie czteroosobowej rodziny. Początek lat 90., wczesna wiosna. Stoją razem na jeszcze szarym, wkrótce zazielenionym brzegu Odry, patrząc prosto w obiektyw. Wszyscy mają na sobie identyczne, nowe kurtki przeciwdeszczowe w kolorach wtopionych w krajobraz miejskiej wiosny – szary dla ojca, fioletowy dla matki, czerwono-niebieski i szaro-brązowy dla synów. Wszyscy wydają się szczęśliwi, z wyjątkiem najmłodszego chłopca, którego kwaśna mina zdradza zażenowanie i rozczarowanie – jakby wolał być gdziekolwiek indziej.
Czas trwania: 00 minut
Spektakl zawiera intensywne efekty świetlne (w tym stroboskopy i sztuczną mgłę).
Spektakl zawiera głośną muzykę
ZESPÓŁ
Koncepcja, choreografia, performans: Romuald Krężel
Gość specjalny: Irena Krężel
Dramaturgia: Agata Siniarska
Wsparcie naukowe: Tamara Antonijević
Kostiumy: Maldoror
Kierownictwo techniczne, scenografia, światła: Patrick Faurot
Kierownictwo muzyczne, dźwięk: Miguel Caldas
Asystent dźwięku: Zach Hart
Asystent artystyczny: Louis F. Baca V.


Produkcja: Anna Konrad
Koproducent: Uferstudios w Berlinie, HELLERAU – Europejskie Centrum Sztuki w Dreźnie
Wsparcie artystyczne: Carolina Mendonça, René Alejandro Huari Mateus
Zdjęcia: Marina Hoppmann i Dorothea Tuch
Teaser: Andrea Keiz

galeria
Fot. Dorothea Tuch


Choreograf i performer, mieszkający i pracujący w Berlinie. Ukończył studia na Wydziale Choreografii i Performansu w Instytucie Teatrologii Stosowanej w Giessen (Niemcy) oraz na Wydziale Aktorskim Szkoły Filmowej w Łodzi. Jego twórczość znajduje się na przecięciu poszerzonych praktyk choreograficznych, performansu i sztuk wizualnych. Powstałe w ten sposób spektakle oparte na ruchu i tekście, instalacje site-specific, projekty partycypacyjne, filmy wideo oraz inne formaty hybrydowe podejmują tematy związane z pracą, możliwymi formami sprzeciwu, walką klasową, a także potencjalną wymianą między ludźmi a istotami nieludzkimi.
W swoich licznych projektach artystyczno-badawczych Romuald zajmuje się relacjami między sztuką a zmianami klimatycznymi oraz (nie)widocznością podziałów klasowych w kontekście tworzenia i produkcji współczesnych sztuk performatywnych.
Romuald Krężel
ZOBACZ INNE WYDARZENIA