Niniejsza strona korzysta z plików cookie
Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
Niniejsza strona korzysta z plików cookie
Zmień swoja zgodę
Pliki cookie (ciasteczka) to małe pliki tekstowe, które mogą być stosowane przez strony internetowe, aby użytkownicy mogli korzystać ze stron w bardziej sprawny sposób.
Niezbędne
Niezbędne pliki cookie przyczyniają się do użyteczności strony poprzez umożliwianie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie i dostęp do bezpiecznych obszarów strony internetowej. Strona internetowa nie może funkcjonować poprawnie bez tych ciasteczek.
Statystyka
Disabled
Statystyczne pliki cookie pomagają właścicielem stron internetowych zrozumieć, w jaki sposób różni użytkownicy zachowują się na stronie, gromadząc i zgłaszając anonimowe informacje.
Marketing
Disabled
Marketingowe pliki cookie stosowane są w celu śledzenia użytkowników na stronach internetowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej cenne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Preferencje
Disabled
Pliki cookie dotyczące preferencji umożliwiają stronie zapamiętanie informacji, które zmieniają wygląd lub funkcjonowanie strony, np. preferowany język lub region, w którym znajduje się użytkownik.
7.02
SB
19:00
Kup bilet
Data pokazu
Anna Nowicka
uvula
„Uvula” to spektakl Anny Nowickiej, zamówiony przez Narodową Galerię Zachętę w Warszawie jako odpowiedź na rzeźbę Piotra Uklańskiego „Bez tytułu (Szeroko otwarte)”. W pracy artystka pyta, jak przetrwać w chwilach rozpaczy, i zwraca się do marzeń jako remedium na beznadziejną przyszłość. Tytuł „Uvula” pochodzi od łacińskiego słowa oznaczającego mięsisty wyrostek zwisający z podniebienia. W tym kontekście staje się fizycznym zaproszeniem do tworzenia życia.

Od 2010 roku Anna Nowicka wprowadza techniki śnienia do sztuk scenicznych. Są to różne metody pracy z doświadczeniem snu – świadomego lub nieświadomego – i wykorzystywanie go jako narzędzia twórczego. Artystka pracuje ze snami i ucieleśnioną wyobraźnią, zgłębia choreografię wyobraźni oraz relacje między śniącymi a tańczącymi ciałami. Rozwija poetycką narrację, łącząc stany wewnętrzne, postaci, migotliwe gesty, formalne tańce i nastrojowe krajobrazy. Niczym we śnie, wszystkie te formy bytu wyłaniają się z ucieleśnionego doświadczenia i rozpływają w przestrzeni możliwości.
Czas trwania: 30 minut
ZESPÓŁ
Koncepcja, wykonanie: Anna Nowicka
Dźwięk, muzyka: Jasmine Guffond
Projekt oświetlenia: Aleksandr Prowaliński
Wsparcie dramaturgiczne: Aleksandra Osowicz, Jette Büchsenschütz
Pomoc produkcyjna, PR: Agnė Auželytė

Producent: Narodowa Galeria Sztuki Zachęta w Warszawie
Koproducent: DOCK ART
galeria
Fot. Stella Horta

Choreografka i tancerka mieszkająca w Berlinie i Brandenburgii, pracująca ze snami i ucieleśnioną wyobraźnią. Absolwentka Salzburger Experimental Academy of Dance (SEAD), uzyskała tytuł magistra choreografii w HfS Ernst-Busch / HZT w Berlinie oraz magistra psychologii na Uniwersytecie Warszawskim. Obroniła doktorat oparty na praktyce pt. „Ucieleśniona uwaga jako podstawa obecności scenicznej” w Szkole Filmowej w Łodzi.

Od 2010 roku wprowadza techniki śnienia do sztuk scenicznych, ucząc pracy ze snami i wyobraźnią w International Institute for Dreaming and Imagery®, gdzie kieruje także programem Dream Your World® Kids. Jest certyfikowaną nauczycielką Saphire® practice.

Anna Nowicka
ZOBACZ INNE WYDARZENIA